Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna, hittar du inte det du söker är du varmt välkommen att höra av dig!

Vad behöver jag tänka på?
Det finns många detaljer att ta hänsyn till när du planerar en fest. Nedan har vi sammanställt lite tips att tänka på innan du gör din förfrågan. På så sätt kan vi snabbt besvara dina frågor och ge dig en offert och ett menyförslag. Vi ser gärna att du gjort din beställning 5 arbetsdagar i förväg. Ute i sista minut? Hör av dig så ska vi se vad vi kan lösa!Fundera innan på: Datum för eventet – När ska maten ätas – Antal gäster – Vad för slags mat vill ni servera – Allergier, vegetarianer eller annan specialkost – Budget – Uppvärmningsmöjligheter i lokalen – Behov av porslin, dukar, servetter mm – Behov av personal – Önskas leverans och eventuell returhämtning

Hur gör jag min beställning?
Lättast är att kontakta oss via e-post (hej@cozykitchen.se) – Vi svarar i regel inom 24 timmar. Telefon; 0768 550 550 – Vi finns i regel tillgängliga på telefon alla dagar i veckan 10.00-22.00, för större bokningsförfrågningar ser vi gärna att ni ringer 10.00-17.00 eller kom helt enkelt förbi restaurangen med er förfrågan.

Hur mycket måste jag beställa?
Det är lite varierande beroende på vad för slags mat ni vill servera. På våra bufféer har vi i regel ett minimum på 10 personer av samma meny. I informationstexten under varje kategori kan ni läsa mer om vad som gäller för just den typen av meny.

Hur långt innan måste jag beställa?
Vi ser gärna att du gjort din beställning 5 arbetsdagar i förväg. Ute i sista minut? Hör av dig så ska vi se vad vi kan lösa!

Kan jag göra ändringar i min beställning?
Ja visst kan du göra det. Ändringar i antal kan göras senast 24 timmar innan. Avbokningar av din beställning som helhet kan göras senast 3 arbetsdagar innan. Se fullständiga avbokningsregler under fliken Allt runt omkring.

Hur betalar jag?
Vi tar emot de flesta betalkort (tyvärr ej American Express), kontanter (endast SEK), via presentkort (våra egna och presentkort från Karlskrona City), via faktura eller via rekvisition från exempelvis kommunen. Ange vid er bokning hur ni tänkt betala och lämna eventuella faktureringsuppgifter.

Kan jag få maten levererad?
Vi levererar i mån av tid mot prislista. Vi är ganska flexibla, dock kan det vara svårt att få leverans fredag och lördagskvällar. Ni kan självklart även hämta maten själva i våra lokaler på Landbrogatan 1. Vi rekommenderar att maten levereras/hämtas ca 30-45 minuter innan ni ska äta om ni har ont om egna kylmöjligheter.

Hur kommer maten?
Maten levereras upplagd på engångsmaterial som standard. Mat som ska serveras varm kommer antingen kall och redo för er att värma upp efter instruktioner eller varm i värmeskåp som kopplas till ett vanligt vägguttag. Dessa kan få lånas om ni önskar (med reservation för under exempelvis juletider då vi har högtryck på beställningar och begränsat med skåp) mot att de återlämnas enligt överenskommelse samma kväll eller dagen efter. Säg till vid er beställning så bokar vi upp detta för er. Vi kommer gemensamt fram till hur de varma elementen på bästa sätt levereras beroende på hur era förutsättningar ser ut. Den kalla maten ligger upplagd och klar på svarta engångsfat/skålar. Maten transporteras i termoboxar för att garantera temperaturen, dessa lastar vi ur på plats så se till att det finns kylmöjligheter i lokalen om ni inte ska äta strax inpå leverans.

Allergier och annan specialkost
Vi kan lösa alternativ till de allra flesta allergier. Var bara noga med att beställa specialkost när det behövs. Vi markerar tydligt ut vilka rätter som innehåller aktuella allergier och ordnar med alternativ. Vi hanterar nötter i vårt kök.

Kan vi beställa från er cateringmeny för att äta i restaurangen?
Ja visst kan vi lösa detta, förutsatt att ni är ett större sällskap på minimum 10 personer. Kontakta oss med er förfrågan.

Vi ska gifta oss, vad kostar det och vad har ni för menyer?
Då varje bröllop och brudpar är unika i sina önskemål och förutsättningar så har vi valt att inte ha några färdiga bröllopsmenyer, utan vi skapar menyer ihop med er. Vi bokar gärna ett personligt möte med er där vi kan prata igenom vad ni har för vision för er bröllopsdag och skapar en meny utifrån er personliga smak. Ni får gärna kolla igenom bland våra middagsmenyer och bufféer för inspiration. Vi kan lösa det mesta från enbart leverans av mat till helhetslösningar med serveringspersonal, porslin, linne, mm.

Vad hjälper er serveringspersonal till med och vad kostar det?
Personal kostar från 300 kr per timma. Serveringspersonal kan hjälpa till med det mesta under er middag. Förutom att servera mat och dryck så kan vi även sköta diskning (förutsatt att det finns diskmaskin), enklare bartending, bryggning av kaffe till dessert/tårta, uppdukning, städning, mm. Vi ser helt enkelt över era behov och lägger upp en plan för ert evenemang. Minsta debitering är 4 timmar.

Ingår tallrikar och bestick?
Uppläggningsfat av engångsmaterial ingår alltid. Behöver du däremot serveringsbestick, glas, porslin, servetter, dukar, bord, stolar mm så kan du hyra detta av oss. Diskning av hyrporslin samt tvättning av linne ingår i priserna och du kan hämta/få levererat det du hyrt dagen innan och återlämna dagen efter, vi kommer fram till vad som passar er bäst. Hämtar och återlämnar du själv det du hyrt ansvarar vi ej för eventuella transportskador eller nedsmutsning. Skulle något gå sönder debiteras inköpspris plus moms. Porslinet ska vid återlämnandet vara avskrapat och nedpackat på samma vis som vid leveransen och linnet nedpackat utan främmande föremål i medföljande tvättsäck. Kontakta oss med din förfrågan.