Allt runt omkring festen! Behöver du porslin, dukar och personal till din fest? Vi hjälper gärna till så du får tid till att umgås med dina gäster.

Leverans

Vi levererar till önskad adress mot avgift i mån av tid.

Leveransavgift utgår med 80 kr inom Trossö, utanför detta tillkommer 6 kr/km.

Vid returtransport debiteras ny leveransavgift.

Givetvis kan ni själva hämta och lämna i våra lokaler på Landbrogatan 1.

Till dukningen

Tallrik, glas, bestick, kaffegods, 4 kr/del (diskning ingår)

Linneduk, vit, ca 220x125cm, 65 kr/st (tvätt ingår)

Linneservett, vit, 10 kr/st (tvätt ingår)

Evolinduk, ca 220x125cm, 45 kr/st  (pappersduk med linnekänsla, finns i olika färger)

Pappersservett, 5 kr/st (mjuk pappersservett med linnekänsla, finns i olika utförande och färger. OBS, kan endast beställas i helpaket.)

Förutom eget porslin har vi genom samarbete med eventföretag och uthyrningsföretag möjlighet att hjälpa er med all möjlig utrustning. Porslin och linne levereras eller hämtas enligt överenskommelse, oftast dagen innan ert evenemang och återlämnas dagen efter. Vill man slippa leveranskostnad går det utmärkt att hämta och återlämna själv, vi tar dock ej ansvar för transportskador eller nedsmutsning vid egen transport. Porslin återlämnas avskrapat och väl paketerat. Skulle något gå sönder eller saknas debiteras inköpspris plus moms.

Personal

Vi rekommenderar ca 20 gäster per serveringspersonal vid sittande middag och ca 30 gäster per serveringspersonal vid buffé. Vid anlitade av full serveringsstyrka till ert arrangemang ingår kock under middagen i priset. Observera att detta endast gäller vid de rätter som beställts från oss samt ej vid beställning av grillpaket där annan prislista gäller. Minimidebitering är 4 timmar. Personalens timmar räknas från deras avgång till återkomst i våra lokaler på Landbrogatan 1. Priser gäller per personal.

Serveringspersonal / Bartender 300 kr / h
Kock / Kallskänka 375 kr / h

OB-ersättning vardagar 20.00-01.00 50 kr / h
OB-ersättning lördagar 16.00-01.00 50 kr / h
OB-ersättning söndagar, helgdagar & nätter 01.00-06.00 100 kr / h

Dryck

Vi kan tillhandahålla all nödvändig dryck. För servering av alkoholhaltiga drycker krävs ett serveringstillstånd som vi ombesörjer. Om ni själva vill ordna med dessa drycker tar vår serveringspersonal givetvis hand om all servering. Vi kan även hjälpa till med att ta fram dryckesmeny och vinrekommendationer till ert evenemang. Kontakta oss för mer information och offert.

Avbokningsregler

Avbokning av beställningar i sin helhet skall ske senast 3 arbetsdagar innan leveransdatum. Försenad avbokning debiteras med 50% av bokningssumman. Vid avbokning senare än 24 timmar innan leverans utgår debitering med 100%. Ändringar av antal gäster meddelas senast 24 timmar innan leverans, annars debiteras bokat antal. Undantag för bokning av bröllop, då särskilda bokningsregler gäller.

Betalningsvillkor

Betalning sker antingen via kort eller kontant vid hämtning/leverans, via presentkort från oss och Karlskrona City eller via faktura. Vid faktura gäller betalningsvillkor 10 dagar netto. Ange faktureringsuppgifter samt organisationsnummer/personnummer vid er bokning. Faktureringsavgift 25 kr tillkommer.